Monday, January 08, 2007

Apocalypto (2006)


Nu se poate spune despre Mel Gibson ca e in vreun fel conventional, mai ales in filmele pe care le regizeaza. De asemenea, nu se poate spune ca violenta in filmele sale este inexistenta. In Braveheart era un razboi sangeros, in Patimi, de ce sa n-o spunem drept, o sedinta de tortura. Asa ca nu inteleg de ce toata lumea a fost atat de crizata ca Apocalypto e plin de violenta, mai mare si mai "deasa" ca in nici un film pana acum!!!
Pe naiba. Violenta intr-adevar exista dar nu este extrem de grafica, iar sangele desi am auzit cam de peste tot ca el curge din toate directiile si creeaza un potop de care si Noe s-ar speria este chiar in cantitati rezonabile. Vezi mai degraba intre doua replici din Sin City mai mult sange decat in tot filmul asta. In fine, am facut aceasta mare paranteza pentru ca mi se pare nedrept ca lumea catalogheaza acest film dupa asa-zisa violenta (de altfel necesara pentru a ilustra cu adevarat caracterul civilizatiei mayase) si il face de kko, doar pt ca regizorul a facut niste remarci rasiste. Mi se pare stupid sa boicotezi munca unui om pentru parerile personale.
Nu asta conteaza! Conteaza actiunea filmului care mi se pare bine pusa la punct, desi in multe faze destul de previzibila (finalul chiar mi s-a parut genial, prietenii stiu de ce), conteaza imaginea care este absolut impresionanta (atat jungla mexicana, cat si noile camere HD Panavision :D), coloana sonora care iti face pielea de gaina (cu toate ca am vrut sa-l vad la Cinema PRO pt ca au un sistem excelent, l-am vazut acasa, deh proiecte, pe un sistem aproximativ la fel de "excelent" si peretii cam vibrau) si ca in final este un festin al simturilor. Sunt si o multime de simboluri ascunse, momente cheie care ar tb sa ne puna pe ganduri (***spoiler***pe imdb era un nene care spunea de scena in care tatal il taie pe fiu la ochi pentru a putea vedea, ca si cum violenta deschide ochii oamenilor *** ).
Per total, un film bun, antrenant care merita vazut la cinema, tocmai pentru spectacolul cinematografic.
9/10

No comments: